Roslagslaennaif-logga.gif

Senaste spårstatus

skidspar.gif

Integritetspolicy

Roslags-Länna IF värnar om frågor rörande den personliga integriteten på internet. Vi anser att det är viktigt att ni får reda på hur vi behandlar era personuppgifter som vi får via internet.

Denna integritetspolicy omfattar vår användning av information som samlas in genom eller i anknytning till denna webbplats.

Vem ansvarar för de personuppgifter som samlas in på denna webbplats?

Roslags-Länna IF, org.nr. 802408-3514, är ansvariga för denna webbplats www.roslagslannaif.se. Kontaktinformation till oss är: Roslags-Länna IF, Rangmora 3, 76113 Riala, Sverige.

Insamling och användning av uppgifter

I allmänhet kan man besöka Roslags-Länna IF på webben utan att uppge vem man är eller avslöja någon information om sig själv. Webbplatsen samlar endast in besökares IP-adresser. Dessa uppgifter samlas ihop för att mäta antalet besökare, genomsnittlig besökstid på webbplatsen, besökta sidor etc. och används av Roslags-Länna IF för att mäta användningen av vår webbplats samt förbättra webbplatsens innehåll. Denna information används endast för att hjälpa oss att tillhandahålla en effektiv tjänst på denna webbplats. Företag som utför spårning och mätningar åt Roslags-Länna IF har också tillgång till denna information.

De tillfällen då ni tillhandahåller och samtycker till vår användning av era personuppgifter kommer vi endast att samla in och använda era personuppgifter (t.ex. namn, telefonnummer och e-post) för följande:

• besvara förfrågningar som lämnats in av er

• behandla beställningar eller ansökningar som lämnats in av er

• förbättra Roslags-Länna IF, föreningen eller medlemsskapet i klubben

Utöver vad som anges i denna integritetspolicy kommer vi inte att lämna ut någon personlig identifierbar information utan ert samtycke, om detta inte krävs enligt lag för att skydda föreningens rättmätiga intressen eller för att skydda era väsentliga intressen.

Om ni någon gång vill att vi slutar använda era personuppgifter för något eller alla av de ovanstående syftena, var då god meddela oss om detta genom att kontakta ordförande i styrelsen, se kontaktinformation på www.roslagslannaif.se. Vi kommer då upphöra med att använda er information för sådana syften så snart det är möjligt.

Dina rättigheter knutna till dina personuppgifter

Enligt gällande lagstiftning om dataskydd, särskilt EU:s allmänna dataskyddsförordning, GDPR (General Data Protection Regulation), har du följande rättigheter avseende dina personuppgifter:

• du kan göra invändningar mot bearbetningen av dina data

• du har rätt att veta vilka personuppgifter vi lagrar och behandlar och kan begära denna information

• du kan begära korrigering av felaktiga data

• du kan begära att vi raderar din data.

För att hantera dina personuppgifter samt ytterligare frågor om skydd av personuppgifter, kontakta ordförande i styrelsen, se kontaktinformation på www.roslagslannaif.se

Google kan skicka denna information till tredje part när detta är begärt av lagliga skäl eller om tredje part arbetar med informationen på uppdrag av Google.

Sparande av uppgifter

All datarelaterad information ska inte sparas längre än vad som är nödvändigt med hänsyn till syftet med databehandlingen.

Säkerhet och dina personuppgifter

Vi har implementerat teknik och skrivit denna policy för att skydda din integritet mot obehörig åtkomst och felaktig användning och uppdaterar dessa åtgärder allteftersom ny teknik blir tillgänglig.

Användning av din personliga information som skickas till andra webbplatser

Vi kan inte ansvara för integritetspolicy och praxis för andra webbplatser, även om:

• du har besökt tredje parts webbplats med länkar från vår webbplats eller

• du länkades till vår webbplats från en tredje parts webbplats.

Vi rekommenderar att du kontrollerar integritetspolicyn för varje webbplats du besöker och kontaktar webbplatsansvarig på en sådan webbplats om du har några funderingar eller frågor.

Ändringar och uppdateringar

Ibland kan vi göra ändringar i denna integritetspolicy. Om vi gör några väsentliga ändringar av denna integritetspolicy och hur vi använder dina personuppgifter kommer vi att uppdatera dessa ändringar på den här sidan. Vänligen kontrollera vår integritetspolicy regelbundet.

Kontakt

För mer information om vår integritetspolicy kan du kontakta ordförande i Roslags-Länna IF, se kontaktinformation på www.roslagslannaif.se.