Skidspår

skidåkare.jpgHär ser du våra skidspår!

Se senaste skidspårrapporten på www.skidspar.se

och Facebook.

Mer info och senaste spårstatus om Roslags-Lännas spår
på skidspår.se >>

SKIDSPÅR

3,3km - Belyst, elljusspåret, delvis röd markering,

Klubben spårar oftast på elljusspåret 2,5km samt ca 800 m ut på en åker, totalt 3,3 km. Hela skidspåret är belyst och ganska kuperat.

Belysningen på elljusspåret går att sätta på tisdagar 18-21 samt torsdagar 18-20 övrigt tid går inte. Anledningen är de dyra elpriserna tyvärr.

ca 10 km - Ej belyst och ej uppmärkt med skyltar.

Vi spårar 1-milsspåret "Rialaspåret" som går bakom Riala Kyrka och uppe i Ekeby. Detta spår är inte så kuperat eftersom det går på åkrar och ängar mestadels.

Vi har ingen bra karta att visa hur spåren går men håller du höger hela tiden där "vägskäl" uppstår i spåret så kommer du runt ca 10km. Det går också bra att svänga av tidigare om du inte vill åka så långt. Spåren ska åka i motsols riktning.

Inga hundar i spåret.

Vägbeskrivning till Rialaspåret på 10 km: Åk till Ekeby Kvarn, spåren börjar vid gamla kvarnhuset. Parkeringen är precis intill, sök efter Ekebykvarnsvägen 56, 76113 Riala.

Detta är klubbens övriga spår

Elljusspåret

400m (ej uppmärkt) - belyst

900m (blå/vit) - belyst
2,5km (röd) - belyst

3,3 km (röd + omärkt) - belyst skidspår

Övriga spår

12 km (svart/vit) - ej belyst OBS detta spår saknar just nu en hel del spårmarkeringar, spring bara denna runda om du hittar utan markeringar!

Denna runda är just nu mycket dåligt uppmärkt pga stormen Alfrida samt den nya grustäkten längs med rundan. Vi återkommer när vi markeringarna är tillbaka.

Belysning

Det lyser i två timmar efter att du satt på, stäng inte av belysningen, det kan finnas andra ute i spåret.

Utegymmets belysning tänds på en knapp precis intill gymmet. Belysningen har timer och lyser 1 timme från det att du satt på. Fungerar alla dagar och tider.

Letar du efter fler skidspår i stockholm eller uppland?

Gå in på www.skidspår.se eller klicka på länken till vänster så kommer du till en hemsida som samlat de flesta skidspår i landet. Här kan du se spårstatus på respektive anläggning.

Jim spårar Rialaspåret